• Sterk verpakt goed

  • Wij staan open voor ontwikkelingen

  • Exportkisten op maat gemaakt

  • Uw product met aandacht verpakt

  • Wij pakken alles voor u op

  • Onze service gaat verder

  • Heeft u ook zo'n uitdaging voor ons

  • Sterk verpakt goed

  • Wij staan open voor ontwikkelingen

  • Exportkisten op maat gemaakt

  • Uw product met aandacht verpakt

  • Wij pakken alles voor u op

  • Onze service gaat verder

  • Heeft u ook zo'n uitdaging voor ons

Dit is het DNA van Holland Packing

Gepubliceerd op 26 september 2017

Plezier, verantwoordelijk, uitdagend en samen. Dat zijn de kernwaarden die de medewerkers van Holland Packing onlangs hebben geformuleerd.

Noortje van Diessen van Feedback Training & Consulting begeleidt Holland Packing het gehele traject. Het vastleggen van de kernwaarden is voortgekomen uit de powersessies die Noortje eerder met het team van Holland Packing heeft gehad. In die sessies stond teambuilding centraal. Het formuleren van kernwaarden sluit daar op aan.

Het DNA van Holland Packing
“We zijn samen op zoek gegaan naar het DNA van Holland Packing. Aan de hand van verschillende werkoefeningen hebben we gekeken welke woorden typerend zijn voor het bedrijf. Daaruit is plezier, verantwoordelijk, uitdagend en samen gekomen”, vertelt Noortje.

Aan de woorden is een ondertitel toegevoegd. Zo heeft ‘samen’ de volgende ondertitel: ‘We geloven in écht teamwork. We zijn betrokken, hulpvaardig en hebben vertrouwen in elkaar.’

‘Het moeten waarden zijn, geen hobby’s’
Volgens Noortje zijn kernwaarden een middel tot verandering van gedrag, houding en cultuur. “Ze geven het DNA, de identiteit van Holland Packing, weer en geven richting en houvast.” Het is de bedoeling dat de mensen op kantoor ervoor gaan zorgen dat het ten uitvoer wordt gebracht in het bedrijf. “Daarvoor is focus nodig, veel voorbeeldgedrag en het inzetten van de kernwaarden in de dagelijkse processen.”

De start is gemaakt en nu is het aan de medewerkers om het in te voeren in de praktijk. Noortje helpt daarbij. “De vraag is hoe we ervoor gaan zorgen dat deze kernwaarden waarden zijn en geen hobby’s worden.” Noortje refereert aan een quote van Jon Stewart: “If you don’t stick to your values when they are being tested, they are not values, they are hobbies…

Dit is het DNA van Holland Packing

Meer nieuwsberichten

Ga naar het archief >>

Terug